Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Torsdag fast Fredag

Av Ia Weylandt - 5 januari 2012 16:16

Underbart med ännu en långhelg!!

Det är liksom torsdag fast fredag, eller rättare sagt torsdag med en sjujäkla fredagskänsla!!!!

 

Jag har liksom gått och småmyst hela dagen ända sen jag vaknade imorse..

Halvdag vilket betyder att man skulle hinna gå i skogen innan det blir mörkt, och sen en fullspäckad rolig låååång helg som väntade runt hörnet....

Majsigt!!!!

 

Som vanligt ska man väl inte se fram FÖÖÖR mycket mot saker och ting...!!!

 

Jag har varit jätteduktig i veckan, både vad gäller mat och träning... Varje kväll har Jonna och jag gått ner och svettats i vårt snart färdiginredda gym...

Det har varit en mysig stund, och efter en skön dusch efteråt sover man som en prinsessa!

 

Jonna, Gozzi o Fru Dollar svettas ihop... Ja, Gozzi svettas inte han bara socilerar   

 

Denna mycket trevliga fredag (fast torsdag, eller var det tvärtom) började med en jättehärlig prommis på golfbanan... 

Och vet ni va?????

Imorse fick jag se de 3 små grisarna!!! 

Visserligen från väldigt långt håll, och i ganska mycket mörker,,,,, MEN grisar var det!!!!

Jag stannade till och stod och iakttog dom, och både Dollar & Vilja satte sig brevid och liksom njöt dom också.... Eller nåt!!  Stilla som små tända stearinljus satt dom iallafall där, och tillsammans med mig såg de 3 små grisarna traska in i skogen....

Nu känner jag mig  något sånär nöjd... Nu har jag sett dom.... Men mycket vill ha mer.... Jag vill se dom närmare....

 

Sen åkte jag och jobbade lite, vilket inte är så vidare värst jobbigt när man vet att det bara är halvdag....

Swisch, sa var arbetsdagen över....

Då åkte jag och mötte upp en kollega som är stolt ägare till en liten Toypudel vid namn Fiffi...

Vi tog en liten prommis, och sen ville jag fota Dollar och lilla Fiffi,,, men se det var lättare sagt än gjort...

Fiffin ville inte alls sitta stilla brevid Stora Stygga Vargen, hon ville vara med sin Husse....

 

Glöm att jag tänker sitta här......

 

Fiffins Husse fick gå in och försöka styra... Vem är Du undar Dollar?????

 

Hmmm, detta blev det bästa resultatet.... Då kan man ju bara gissa hur resten såg ut......

 

Vid 13.30 kom Thompa hem, och vi bara bytte om och stack till skogs...

Den största anledningen till att jag gått och småmyst helga dagen är för att jag sett fram så mycket mot helgen... Helgen skulle nämligen innehålla båda rapportträning med gänget, och spårträning med min bästaste Pia....

Tanken var att vi skulle ägna dagens eftermiddag åt att kolla vår Apellbana..... Vi tänkte väl mest på omkullfallna träd och sånna störningar....

Men det var inte dom som var problemet....

Problemet var att delar av banan mer likande en simbassäng av Olympiska mått.... Och vatten i sig har väl aldrig hindrat en rapporthund... Men grejen är att blir det minus, vilket har utlovats,,, så är det inte lika roligt....

 

Vi traskade då bort mot vår tävlingsbana, men den var än värre... Samtidigt som vi gick där började dessutom Stora Vita snöflingor dala mot marken.... Och då gav vi upp vårt rekande...

Är det så att snön ändå lägger sig, så blir det ingen träning iallafall.... Alldeles för mycket pinnar och sly som sticker upp här och var efter stormarna...

Känns för riskabelt att köra då.....

SUCK!!!!

 

Så det är det som just nu gör mig lite frustrerad och irriterad... Kanske blir det varken spårning eller rapportering..... Kanske inte ska kasta in handduken än va gäller spåret.... Vi har ju ännu inte sett hur mycket snö det kommer att bli.....

 

En mysig prommis blev det iallafall... Och ÄN mysigare var det att komma hem... Duscha, krypa upp framför brasan, mysa med en massa rolig vintersport, och snart även njuta av god mat..

Idag, Valnötsfyllld Oxfile, potatisgratäng, och lite knaperstekta kantareller.........MUMS!!!!!

 

Hundarna har intagit sina favorit poser....

 

Nöjd och utslagen SuperHjälte!!

   

Syskonkärlek!!!  (fast dom e inte syskon på riktigt....)

 

Nu mysar vi en stund, och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag snart får rapportera från en härlig dag i spår/rapport/skogen....

 

TREVLIG HELG!!!!!

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - 1 september 2014 00:00

    SUPERDOLLAR SM-BRONS i Rapport 2014 Nyp oss i armarna,, Väck oss ur denna alldeles för Underbara dröm... Aldrig i vår vildaste fantasi hade vi vågat drömma om en pallplats på årets SM... Dollar är 7 år, gör sitt 5:e raka SM,,, all...

Av Ia Weylandt - 28 augusti 2013 16:40

Vi mellanlandade en natt på Norrköpings BK... I underbart väder mös och njöt vi av vad som komma skulle...   Hobbe på plats på NBK's "gräddhylla" Dollar myser under det nyinköpta parasollet som vi letade i 7 affärer innan vi hittade... ...

Av Ia Weylandt - 15 augusti 2013 20:23

Efter det underbara Enduros-lägret drog vi Hobbe norrut igen, och mötte upp fam Jaeger och fam Omla på Ängskärs Camping,, någonstans mellan Tierp och Marma...   Härliga Grillkvällar blandades med Skitbra hundträning...   Här bor vi....     ...

Av Ia Weylandt - 2 augusti 2013 19:17

Detta är en bildblogg,,,, därför inte så mycket text.... Men Jag hoppas ändå att det framgår hur mycket jag trivts och älskat varje sekund av detta helt underbara läger,,,, med makalöst trevliga männiksor,,,   Vi har ju bott några gånger på Und...

Av Ia Weylandt - 19 juli 2013 18:46

Rapportläger i Strängnäs 12-14/7    Långväga deltagare från Lerum, får hjälp av händiga karlar med att få upp markisen....    Vårt Härliga Boende under helgen,,, alldeles intill lydnadsplanerna      Grillning och taktiksnack inför lör...

Ovido - Quiz & Flashcards