Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Ia Weylandt - 3 januari 2012 18:58

Dagen i bilder....

Oj, så Underbart det är med vinter!!

     

Började med lite lek och bus på golfbanan....

 

Sen blev det 5 km Underbar skidåkning....

     

Även sparken vik ut och lufta sig....  Dragen av både SuperDollar....

 

Oh Woaw...Här kommer även SuperVilja flygandes....

 

 

Sen avslutade vi med en Helt Magiskt Underbar vinterprommis på isen i den vackra skymmningen... SUCK

   

SKOJA SKOJA SKOJA

För detta är ju naturligtvis Magiska bilder från förra året!!!

Jag längtar efter skidåkningen så jag håller på att smälla av...

 

Eller????

Gör jag verkligen det???

Vissa dagar känner jag mig ganska nöjd med den milda vintern vi har...

Men sen kommer man in vissa dar och och ser ut som nedan....

 

Och då blir jag ändå ganska säker på att jag vill ha snö..

 

Annars händer inte mycket på hunderiet...

Dollar fick lite lydighetsträning på golfbanan i söndags eftermiddag... Det tyckte han var toppenskoj...

Men i övrigt så är det 6 km på morgonen,,, imorse skojjade jag till det riktigt ordentligt och gick slingan baklänges..

Det var faktiskt riktigt spännande,, känner ju att jag kan varenda milimeter av slingan när jag går åt det vanliga hållet... Men idag såg jag träd och stenar från ett annat håll, det var som en ny värld... Åh så spännande....  

 

Även så skojjade vi till kvällsprommisen igår riktigt ordentligt... Kvällsrundan består av ca 1 timme på golfbanan, vanligtvis med pannlampor... MEN Åh så spännande... Igår glömde vi dom, och fick treva oss fram i mörkret utan.... Det VAR väl en alldeles extra kul kväll.....

 

Det känns som om jag låter lite bitter...

Och jag erkänner,,, humöret är inte på topp,,,, eller rättare sagt så är det nog blodsockret som är lite lågt...

Anledningen till det är att jag nu  (4år o 20kg) försent, äntligen bestämt mig för att ta tag i min ständigt viktökande kropp.....

Känner mig extra taggad nu, för om drygt 2 månader befinner jag mig på slottet nedan....

 

Nu är det inget riktigt slott, men väl ett makalöst flott hotell i Dubai...

Där ska jag ligga på stranden och koppla av ett par dagar, och förhoppningsvis också göra detta.....

 

Och förhoppningsvis också detta.....

 

 

Och ska man kunna njuta av allt detta, kan man ju inte ligga på rygg och guppa som en strandad gråval...

Nu fattar jag att man inte kan få bort 4 år och 20 kg, på 2 månader...

Men man måste ju börja nånstans....

 

Kanske jag därför längtar Extra Mycket efter snö!!!!

 

Men vädret är som det är, inte mycket att göra något åt....

Huvudsaken är ju ändå att vi har detta....

 

     Vilja och Dollar.... Best Friens 4-ever.....  

 

Trevlig Tisdag.... Jag njuter av keso och purjolök... Åh så spännande!!!!!!

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards